Tien tips bij het aanvragen van een offerte

U wilt een dienstverlener inschakelen. Dan is het goed om vooraf te bedenken wat u van de dienstverlener verwacht en dat u weet wat de dienstverlener voor u kan betekenen en levert tegen welke prijs. Waar moet u op letten wanneer u een offerte aanvraagt?

1. Vraag minstens 2 of 3 offertes aan, zodat u de prijzen van de geleverde diensten/producten goed met elkaar kunt vergelijken.

2. Laat vaklieden langskomen voor een reële offerte. Zo krijgt u zicht op een normaal uurtarief.

3. Geef duidelijk aan wat u wilt. Denk aan afmetingen (laat de vakman zelf opmeten, zodat daar later geen discussie over ontstaat), afwerking, materiaalkeuze of dat u zelf voor materiaal zorgt.

4. Vraag naar het uurtarief, de tijdsbesteding (hoe lang is iemand met de klus bezig) en de totale kosten van de klus. Een goedkoop uurtarief wil niet altijd zeggen dat u goedkoper uit bent. Dit is afhankelijk van het totaal aantal uur dat iemand met de klus bezig is.

5. Check of het bedrag in- of exclusief BTW is.

6. Check welk materiaal de vakman gebruikt en wat gaat hij precies doen.

7. Let op andere mogelijke kosten en vraag daarna. Denk aan voorrijkosten, reistijd, gebruik van hulpmiddelen (bijvoorbeeld een steiger, hogedrukreinigers, container), parkeergeld, het afvoeren van afval en een vergunningsaanvraag.

8. Let erop tot hoe lang de offerte geldig is i.v.m. tussentijdse prijswijzigingen. Is de geldigheidstermijn van de offerte verstreken, vraag dan een nieuwe offerte aan.

9. Een offerte hoort inclusief BTW en andere belastingen te zijn.

10. Een offerte is altijd vrijblijvend. Gaat u akkoord met de offerte dan tekent u daarvoor en verbindt u zich aan de opdracht.


Nieuwsoverzicht

www.kleinedienst.nl is een initiatief van opella